מרגוזה – RAG
998D0FAC-0E36-4C7B-B885-E15CD722D0EB Created with sketchtool.
פותח באהבה ע״י טרנקילו האתר מועמד עם ראג סאנס
בינוני 135 פ׳

תעזבנו‭ ‬יום‭,‬‬ יעזבך‭ ‬יומיים

דק 27 פ׳

כיום נהוגות שיטות שונות להבחנה בין סוגי גופנים שונים על סמך התפקוד שלהן (כלומר, לאיזו מטרה וגודל אות נוצרו ולאילו מטרות יצלחו). לעיתים ישנן משפחות גופנים הכוללות משקלים שונים בטווחים שונים (למשל משקל רגיל לעימוד ספר או טקסט, ומשקל דקיק ושמן לצורך עימוד כותרות). לרוב, מעוצבים הגופנים בצורה היברידית, כך שהם יכולים לשמש לכמה קטגוריות. למשל, גופן ״דוד״ של איתמר דוד יכול לשמש לעימוד ספר, טקסט וכותרת. ככל שרמת הגרפיוּת של האות עולה, וככל שרמת הקריאות יורדת, כך מתמעטות אפשרויות השימוש בגופן.

שחור 42 פ׳

את פרס גוטנברג לשנת 1971, העניק מוסד גוטנברג העולמי, לחברנו הנרי פרידלנדר מירושלים. חבר של 6 שופטים קיבל החלטה להעניק את הפרס לה׳ פרידלנדרי עבור מפעל חייו בשטח הטיפוגרפיה ועבור קידומה ופיתוחה של האות העברית, ויצירתה של האות ״הדסה״.

כבד 180 פ׳ (ללא חלפים סגנוניים)

אזימוט

כבד 180 פ׳ (עם חלפים סגנוניים)

אזימוט

רגיל 30 פ׳ (ללא חלפים סגנוניים)

לוטרה‭ ‬יפנית‭ ‬היא‭ ‬מין‭ ‬של‭ ‬לוטרה‭ ‬החיה‭ ‬ביפן‭ ‬והיא‭ ‬אחת‭ ‬מהלוטרות‭ ‬הנדירות‭ ‬ביותר‭ ‬בטבע‭.‬ היא‭ ‬התגלתה‭ ‬ב־1979 ביפן‭ ‬ובעבר‭ ‬נפוצה‭ ‬לאורך‭ ‬רוב‭ ‬המדינה‭,‬ אך‭ ‬עתה‭ ‬היא‭ ‬נדירה‭ ‬מאוד‭ ‬כנראה‭ ‬עקב‭ ‬צמצום‭ ‬אזור‭ ‬המחיה‭ ‬שלה‭ ‬או‭ ‬פגיעה‭ ‬במזונותיה‭ ‬וכן‭ ‬עקב‭ ‬ציד. ‬היא‭ ‬נחשבת‭ ‬לפי‭ ‬הרבה‭ ‬מיונים‭ ‬לתת‮־‬מין‭ ‬של‭ ‬לוטרה‭ ‬אירופאית‭ ‬אך‭ ‬לדעת‭ ‬אחרים‭ ‬נחשבת‭ ‬למין‭ ‬עצמאי‭.‬ אורכה‭ ‬הממוצע‭ ‬לא‭ ‬עולה על 40 ס‭"‬מ‭ ‬והיא‭ ‬דומה‭ ‬במראה‭ ‬ובגודלה‭ ‬ללוטרה‭ ‬האירופאית‭.‬ כמותה‭ ‬היא‭ ‬מותאמת‭ ‬לחיי‭ ‬מים‭ ‬עם‭ ‬ראש‭ ‬גדול,‭ ‬שפם‭ ‬ארוך ‭ו‬כפות‭ ‬עם‭ ‬קרומי‭ ‬שחייה‭ ‬העוזרים‭ ‬לה‭ ‬לשוט.

רגיל 30 פ׳ (עם חלפים סגנוניים)

לוטרה‭ ‬יפנית‭ ‬היא‭ ‬מין‭ ‬של‭ ‬לוטרה‭ ‬החיה‭ ‬ביפן‭ ‬והיא‭ ‬אחת‭ ‬מהלוטרות‭ ‬הנדירות‭ ‬ביותר‭ ‬בטבע‭.‬ היא‭ ‬התגלתה‭ ‬ב־1979 ביפן‭ ‬ובעבר‭ ‬נפוצה‭ ‬לאורך‭ ‬רוב‭ ‬המדינה‭ ,‬אך‭ ‬עתה‭ ‬היא‭ ‬נדירה‭ ‬מאוד‭ ‬כנראה‭ ‬עקב‭ ‬צמצום‭ ‬אזור‭ ‬המחיה‭ ‬שלה‭ ‬או‭ ‬פגיעה‭ ‬במזונותיה‭ ‬וכן‭ ‬עקב‭ ‬ציד. ‬היא‭ ‬נחשבת‭ ‬לפי‭ ‬הרבה‭ ‬מיונים‭ ‬לתת‮־‬מין‭ ‬של‭ ‬לוטרה‭ ‬אירופאית‭ ‬אך‭ ‬לדעת‭ ‬אחרים‭ ‬נחשבת‭ ‬למין‭ ‬עצמאי‭.‬ אורכה‭ ‬הממוצע‭ ‬לא‭ ‬עולה על 40 ס‭"‬מ‭ ‬והיא‭ ‬דומה‭ ‬במראה‭ ‬ובגודלה‭ ‬ללוטרה‭ ‬האירופאית‭.‬ כמותה‭ ‬היא‭ ‬מותאמת‭ ‬לחיי‭ ‬מים‭ ‬עם‭ ‬ראש‭ ‬גדול,‭ ‬שפם‭ ‬ארוך‭ ו‬כפות‭ ‬עם‭ ‬קרומי‭ ‬שחייה‭ ‬העוזרים‭ ‬לה‭ ‬לשוט.

שחור 100 פ׳

תְּחִלָּה‭ ‬כֹּה‭ ‬מְעַט‭,‬ עַד‭ ‬כִּי‭ ‬מְתֵי‭ ‬מְעַט‭ ‬נָתְנוּ‭ ‬עֵינֵיהֶם‭ ‬לַהֶבְדֵּל; כִּי‭ ‬לְאַט‭ ‬לְאַט‭ ‬מִצְטַמְצֵם‭ ‬הָאוֹר‭ ‬וּמְתַאְרֵךְ‭ ‬הַצֵּל.

שחור 300 פ׳

{₪!ל6מ?}

כבד 52 פ׳

הַחַיִּים‭ ‬שֶׁיֵּשׁ‭ ‬לְךָ‭ / ‬הֵם‭ ‬הַחַיִּים‭ ‬שֶׁחָיִיתָ‭ / ‬הַבֵּט‭ ‬אָחוֹרָה‭ ‬בַּהֲבָנָה‭ / ‬מְצָא‭ ‬אֶת‭ ‬נְקֻדַּת‭ ‬הַבְּרֵאשִׁית‭ / ‬הַבְּרִיאָה‭ / ‬בְּרָא‭ ‬אֶת‭ ‬עַצְמְךָ‭ / ‬זֶה‭ ‬הָעוֹלָם‭ ‬הַטּוֹב‭ ‬בְּיוֹתֵר‭ / ‬הַיָּחִיד‭ / ‬שֶׁתּוּכַל‭ ‬לִבְרֹא‭ / ‬כָּל‭ ‬זֶה‭ ‬מָצוּי‭ ‬בְּתוֹכְךָ‭ / ‬גַּלֵּה‭ ‬אוֹתוֹ‭ / ‬הַתְחֵל‭ ‬מֵהַתְחָלָה‭ / ‬הַבֵּט‭ ‬עַל‭ ‬חַיֶּיךָ‭ / ‬כְּעַל‭ ‬שִׁעוּר‭ ‬רַע‭ / ‬עַל‭ ‬מַה‭ ‬שֶׁהָיָה‭ / ‬כְּעַל‭ ‬עֹנֶשׁ‭ / ‬הַרְחָקָה‭ / ‬עֲמִידָה‭ ‬בַּפִּנָּה‭ / ‬נוֹקְאַאוּט‭ ‬בַּסִבּוּב‭ ‬הָרִאשׁוֹן‭ / ‬תַּקֵּן‭ / ‬כְּאֶחָד‭ ‬שֶׁהִבְרִיא‭ / ‬כְּאֶחָד‭ ‬שֶׁחָלָה‭.‬

דק 200 פ׳

פרדוקסלית

רגיל 200 פ׳

איצטרובלים

בינוני 200 פ׳

באמתחותיהן

כבד 200 פ׳

היפריאליסט

שחור 200 פ׳

דיסיפלינריה

פונט טסטר

E856D1A9-C2C3-4C56-AA7F-B4757DEA3867 Created with sketchtool.
BFD2D1BF-3AEF-4067-B1F9-5B46EC5C1AB0 Created with sketchtool.
180 פ׳

נסו אותי!

E856D1A9-C2C3-4C56-AA7F-B4757DEA3867 Created with sketchtool.
BFD2D1BF-3AEF-4067-B1F9-5B46EC5C1AB0 Created with sketchtool.
180 פ׳

אבגדהוזחטיכךלמםנןסעפףצץקרשת 0123456789 [{(%€$&*#@?!₪)}]

מאפיינים

חלפים סגנוניים (Stylistic Alternates)

חלפים סגנוניים (Stylistic Alternates)

מאפיינים קליגרפים

ניקוד מלא

אודות מרגוזה

תהליך עיצוב

2018-2020

גרסה

1.0

שפות

עברית

רשיונות

דסקטופ, אינטרנט, אפליקציה

אות ספר הממוקמת על המנעד שבין פונט קליגרפי (דוגמת ״דוד״) לפונט ״בנוי״ (דוגמת הדסה), ומנסה להינות משני העולמות. נקודת המוצא של הפונט יצאה מהדפסה ישנה מאוד של דוד כבד שבה הדיו התפזר ודהה, ויצר נקודת ״ניתוק״ בין שתי המשיכות של האות ז׳. תופעה זו הובילה ליצירת שלד אותיות חדש בעל מספר נקודות ניתוק דומות, המצליחות להכניס עוד ״אוויר״ לתוך האותיות, בעיקר בגדלים קטנים. העבודה על הפונט התחילה במשקל השחור (בעיקר בגלל מקור ההשראה), המשיכה לדק ביותר ולבסוף, הורחבה למשפחה של חמישה משקלים עם שלושה משקלי ביניים.

הבא בתור